پروتئین وی(افزایش توده عضلانی)

 مکمل پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی با کیفیت‌ترین نمونه موجود در بازار می‌باشد. این پروتئین منبع غنی آمینواسیدهای زنجیره ای (BCAA) می‌باشد که دارای میزان بالایی از منابع غذاهای طبیعی می‌باشد و پروتئینی است که به سرعت جذب می‌شود و برای مصارف روزانه و بعد از ورزش و همچنین برای مصرف در طول روز مناسب می‌باشد.

protein

انواع پروتئین وی و مزایای آن:

سه نوع پروتئین وی وجود دارد، بیائید هر یک از آنها بررسی کنیم:

پروتئین وی ایزوله بالاترین میزان موجود در طبیعت می‌باشد و دسترسی به آن ۳۰-۶۰% بیشتر از نوع کنسانتره آن می‌باشد.

  • پروتئین وی ایزوله: خالص‌ترین نوع پروتئین وی
  • پروتئین وی کنسانتره:  زیاد خالص نبوده و چربی و لاکتوز بالایی دارد
  • پروتئین وی ترکیبی: ترکیبی از ایزوله و کنسانتره

پروتئین های دیر هضم

این دسته از پروتئین ها كه بیشتر از محصولات حیوانی تهیه می شوند برای هضمشان زمان و انرژی قابل توجهی در بدن مصرف می شود . از طرفی در نتیجه هضم این دسته از پروتئین ها ، مواد زائد قابل توجهی نیز از قبیل اسید اوریك ، اوره و … تولید می شود . ولی از طرف دیگر این پروتئین های حیوانی دارای مواد و تركیبا تی هستند كه برای بدن لازمند لذا تو صیه میكنیم حتی المقدور این دسته از مواد هفته ای دو یا سه بار مصرف شوند . پروتئین های این گروه عبارتند از : انواع گوشت های قرمز ، لبنیات پرچرب و …
در مورد خانم ها که به دلیل دفع بیشتر آهن نیاز بدنشان بیشتر از آقایان می باشد مصرف گوشت قرمز بیشتراز آقایان توصیه می شود .

پروتئین های زود هضم

این دسته از پروتئین ها كه بیشتر شامل پروتئین های گیاهی می شوند بر خلاف دسته قبلی هضمشان راحت تر است . در نتیجه هضمشان مواد زائد كمتری نیز تولید می شود ولی تمامی اسید آمینه های ضروری را در خود ندارند لذا توصیه می كنیم تا حد ممكن ، بیشتر نیاز روزانه بدن به پروتئین ها از این گروه تامین شود .
پروتئین های این گروه عبارتند از : گوشت سفید مثل ماهی و مرغ( به خصوص گوشت ماهی) ، سفیده تخم مرغ ، سویا ، حبوبات (مثل عدس ، نخود ، لوبیا )،غلات ، لبنیات کم چرب ، مغز های گیاهی (مثل گردو ، بادام ، فندق ، پسته ) و …. .

پروتئین های حیوانی تمام اسید آمینه های ضروری برای رشد و ترمیم سلول ها را دارند لذا پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا نامیده می شود .ولی پروتئین های گیاهی تمام اسید آمینه های ضروری را ندارند لذا توصیه میشود ترکیبی از حد اقل دو پروتئین گیاهی با هم مصرف شود تا تمام اسید آمینه های ضروری بدن تامین شود .برای مثال غلات با حبوبات با هم مصرف شوند مثل عدس پلو ، باقلا پلو ، نان و خوراک لوبیا و …

 

177561-%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%85%d9%88%d8%aa%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%b2-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88-%d8%a2%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%81بهترین زمان مصرف پروتیین به پیشنهاد فیتنس تی ار ایکس :

شما می توانید روزهای تمرین قبل و بعد تمرین استفاده کنید

روزهای غیر تمرین بعد صبحانه با موز و اجیل و خرما و شیر کم چرب مخلوط و استفاده کنید و به

همین روش شب قبل خواب… پیشنهاد فیتنس تی ار ایکس

®موفق باشید تیم فیتنس تی ار ایکس

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید